Monday, September 28, 2009

4. nädala ülesanne

Sotsiaalvõrgu iseloomustamiseks Matt Webbi poolt nimetatud faktorite põhjal valisin suhtlusvõrgustiku LinkedIn. Tegemist on eelkõige tööalaste kontaktide leidmise ja hoidmise keskkonnaga, mille missiooniks on ühendada erinevate eluvaldkondade professionaale üle kogu maailma.

Identiteet

Iga kasutaja loob endale kasutajaprofiili, mis sarnaneb CV-le – üles on võimalik märkida haridustee, varasem töökogemus ja muud saavutused. Mida põhjalikumat infot kasutajaprofiil sisaldab, seda suurem tõenäosus on ka keskkonnas kontakte luua ja pakkumisi saada. Arusaadavatel põhjustel on LinkedIn-is nimega peaaegu sama tähtis kasutaja amet ning töökoht.

Kohalolek
Otsest online-offline listi LinkedIn keskkonnas ei ole. Oma võrgustikku kuuluvate kasutajate aktiivsust on võimalik jälgida kuupäevaliselt – kes keda kontaktiks lisas või millise grupiga liitus.

Suhted
Kontakti võetakse LinkedIn-is erinevatel alustel – nii vanade klassikaaslaste või kolleegidega kui ka potentsiaalsete klientidega, teenusepakkujatega või niisama teatud valdkonna ekspertidega. Igale kontaktile on omistatud nn aste st mitmenda astme kontaktiga on tegemist – isiklikku võrgustikku kuuluvad kasutajad moodustavad 1. astme connectionid, nende sõbrad 2. astme connectionid jne. Juba 11ne esimese astme kontaktiga laieneb kasutaja koguvõrgustik ligi 65 000 inimeseni, luues lugematu arvu uusi võimalusi töö- või huvialasteks kontaktideks.

Vestlused
Kuna tegemist on siiski eelkõige tööalaste kontaktide võrgustikuga, siis reaalajas sõnumite vahetamise võimalus a la Skype LinkedIn-is puudub. Siiski on võimalik läbi keskkonna kontakteeruda kõigi kasutajatega, nii era- kui ametiasjus – jagades arvamust viimase loetud raamatu kohta või vastates töökuulutusele/otsides endale uut töötajat.

Rühmad
Loomulikult tekivad sellises keskkonnas ka ühesuguseid huvisid jagavate inimeste grupid – näiteks Tallinna Tehnikaülikooli vilistlased, Finantsvaldkonnas töötavad java-programmeerijad jpt. Enne grupiga liitumist on võimalik vaadata, millised sõbrad või sõprade sõbrad juba antud grupi liikmete hulka kuuluvad ning näha ka teisi sarnastel teemadel loodud gruppe.

Reputatsioon
Olulise lisaväärtusena tavalistele kasutajaprofiilidele/CV-dele on võimalus ka oma kontaktidele soovitusi kirjutada või teiste kasutajate profiile suunata huvitatud osapooltele, näiteks töötajat otsivale ettevõtjale. Soovitused suurendavad ka kasutaja tõenäosust vajalikke kontakte luua ning on oluliseks profiili osaks.

Jagamine
Lisaks oma tarkuse ja kogemuse jagamisele gruppides on võimalik ka läbi integreeritud Amazoni raamatulisti teiste kasutajatega jagada viimast lugemismaterjali, otsida huvipakkuvate teemade kohta eelseisvaid üritusi ning ennast ka osalejaks registreerida.

No comments:

Post a Comment